23.5. 6:00

Odborník radí: Správnym vankúšom proti nepríjemnému chrápaniu

Ilustračná fotografia
Zdroj: pixabay.com

Kroky k odstráneniu chrápania

Neexistuje žiadny zázračný liek, ktorý by dokázal chrápanie úplne odstrániť, avšak zmena návykov pri spôsobe spánku môže výrazne pomôcť. Existujú vankúše, ktoré majú naozaj vplyv na chrápanie. Žiadne čarovné výrobky sľubujúce nesplniteľné však za tým nehľadajte. Ide o bežný výrobok, ktorý nájdete v obchodoch, no dôležité je, či má správnu veľkosť a tvar, ktorý sadne práve vám. Tak ako to automaticky robíme v prípade matraca, aj vankúš by si mal človek vyskúšať. Je totiž rovnako dôležitý ako správny matrac. Celú noc podopiera našu krčnú chrbticu, čo môže mať pri nesprávnej polohe tela neblahé dôsledky nielen na spánok, ale aj celkové zdravie. V posteli trávime tretinu svojho života a približne tretinu dňa. Ak by sme spali na zlom vankúši, skôr či neskôr by sme pocítili následky, ku ktorým patrí najmä bolesť krčnej chrbtice. Ak si však vyberieme správnu veľkosť a tvar opory hlavy, môže mať výrazný vplyv nielen na kvalitu spánku ako takého, ale aj na nepríjemné chrápanie. Ďalším dôležitým faktorom je rošt. „Pri chrápaní určite pomáha polohovací rošt pod hlavou. Keď človek vie spať vo zdvihnutej polohe, významne to znižuje intenzitu chrápania, avšak úplne ho neodstráni,“ konštatuje Anton Chvála.

Dôležité rady pri výbere vankúša:

1. Krk a chrbtica by mali byť v neutrálnej polohe. Pýtate sa, o akú polohu ide? Je to taká, pri ktorej je krk v prirodzenom postavení a plynule nadväzuje na chrbticu. Neutrálna pozícia je rovnaká, keď stojíte, sedíte aj ležíte. Ak máte v noci hlavu v neprirodzenej polohe, šija sa namáha a vytvára sa nepríjemné svalové napätie.

2. Poloha, v akej spíme, hrá dôležitú úlohu pri výbere vankúša. Potrebné je uvedomiť si, na ktorej strane zvykneme spať. Existujú varianty vankúšov pre ľudí ležiacich viac naľavo aj napravo.

3. Doma by sme mali mať viacero vankúšov, ktoré môžeme v prípade potreby striedať – netreba ich vyhadzovať, pretože spánkové návyky sa môžu časom meniť.

Televízor môžete umiestniť aj na bočnú stenu.
Zdroj: MaxPixel's contributors

Niektorí predajcovia dnes odporúčajú aj kúpu vankúšov naplnených rôznymi zmesami byliniek proti chrápaniu. Najčastejšie ide o zmes materinej dúšky, lipového kvetu a čiernej bazy. Zloženie má uvoľňovať dýchacie cesty a prispievať k plnohodnotnému spánku. Ako sme už spomínali v úvode, efekt sa väčšinou nedostaví, nakoľko ak máte hlavu v zlej polohe, budete chrápať aj naďalej. Voňavý vankúšik si však môžete nechať v posteli aspoň ako dekoráciu, ktorá vám spríjemní zaspávanie.

autor:  Redakcia Lepšie Bývanie
23.5. 2020 6:00
Diskusia  ()

Podobné témy

Diskusia

Sledujte nás na instagrame

44